dilluns, 6 de juliol del 2009

Participació en termes polítics institucionals (i no socials)


Participació en termes polítics institucionals (i no socials)


Per molt que porti la pell de xai, un llop sempre és un llop, i el que ho va intentar una vegada ho tornarà a intentar fins que es surti amb la seva, i més si parlem de politics professionals.

Jo, que per desgràcia (o per sort), no crec en els que fan de la política una professió em vaig quedar realmente sorprés al veure un anunci a la premsa local de Premià de Mar que incitava a la gent a la participació per tal de remodelar una plaça cèntrica del poble. Realment era una cosa que creia que no podia existir, que fos veritat quie els polítics professionals demanessin opinions a la gent, sense manipular-la i a sobre tenint-la en compte. Jo, que sóc una mica incrèdul, tenia que assitir a la convocatoria per creure-ho, i realmente em vaig endur una gran sorpresa.


-La participació ciudadana l’organitzava una empresa privada (aixó demostra les insuficìències dels representants electes per tal de motivar la gent).


-El projecte de remodelación de la plaça era un pretext per tal de construir un aparcament soterrat, el qual per allo no hauria de ser la condició prèvia per començar el debat.


- Abans d'iniciar cap tipus de participació ciutadana es va mostrar un projecte dissenyat per un arquitecte, el qual evidenciava que l’aparcament era el condicionant de la plaça i no pas a l'inrevés fent que la plaça marqui altres actuacions com ara l’aparcament. Aixó demostra les prioritats del projecte. La prioritat del govern municipal és l’aparcament, per la qual cosa "el poble" (la dinàmica social) no comparia de manera preferent. Així es vol fer veure que els interessa la nostra opinió per tirar-nos ho en cara a les proximes eleccions municipals.


No cal dir que l’aparcament no serà ni públic ni gratuït sinó que serà d’una empresa privada que s’endura els diners dels premianencs i premianenques a les seves arques i tot per que els ciutadans puguin anar a comprar tres carrers més avall amb vehicle privat, cosa que congestionarà més el centre de la cuitat. I el més sorprenent és que aixó està passant mentre que a escasos 50 metres hi ha un altre aparcament que mai està ple, i que a Premià hi ha projectes municipals aturats, ( com una biblioteca) per no poder vendre places d’aparcament amb el qual es tenia que finançar el projecte.


I així van les coses, després de la lluita exemplar (i gratuïta!) per salvar la plaça Nova, ara tornen amb la mateixa historia. Qui sap si una vegada va ser possible salvar una plaça, ara no tornarant a repetir l'intent de foradar-la?


És hora de tornar a demostrar que significa la participació ciudadana, entre d’altres llocs, desde l’esquerra de la lluita.

1 comentari:

  1. El que s'hauria de fer és començar a tenir dos dits de front i no agafar el cotxe per anar a comprar el pa. El centre del poble està ple de cotxes, només falta un aparcament al centre i ja no hi cabra ni una agulla.
    Estem molt mal acostumats, Premià no és tan gran ( Però si molt dens de població) i per evitar caminar 4 o 5 carrers ja agafem el cotxe amb tot el que això comporta. Diria, i crec que no m'equivocaria, que les grans compres de les cases no es fan a Premià sino que la gent maxa a altres grans superficies, així doncs les compres que es fan són potser més petites però més contiunes, no crec que no siguin tan grans com per no cabre en un carreto de la compra.
    D'aquesta manera:
    Desde un punt de vista ecològic, evitem contaminació, ja sigui per fums, o acústica.
    Desde un punt de vista comercial fomentem la proximitat entre el client i el botiguer, ja que creiem que aquesta és una linea a seguir per els botigues locals per desmarcar-se de empreses més grans.
    Desde un punt de vista econòmic ens estalviem treure diners del nostre sou per donar-li a un empresa privada.

    Això si calen algunes petites reformes a la plaça dels Paisos Catalans, ja que l'Ajuntament l'ha tingut molt oblidada durant molt de temps.

    ResponElimina